Vatsalihakset esiin ja selkäkipu pois – pikaohjeet onnistumiseen

Kokosimme kolme erilaista pikaohjetta erilaisiin tarpeisiin keskikroppaan liittyen. Näiden avulla saat ryhdin ja vatsalihakset kuntoon.

1. Kiinteä keskikroppa ja erottuvat vatsalihakset, kiitos!

Mihin? Haluat kiinteän keskikropan ja erottuvuutta vatsa­lihaksiin. Rasvaakin riittää sulateltavaksi.

➜ Treenaa keskivartalo napakasti läpi 2–3 kertaa viikossa ja tee coretreeniämme (alla) monipuolisesti. Lupaamme, että keskivartalon lihakset jämäköityvät, ja samalla rasva palaa. Mutta muista, että rasvanpolttoon tarvitaan muutakin eli monipuolisesti kestävyys- ja lihaskuntotreeniä ohjelmaan.

➜ Ole tikkana ruokavalion kanssa, sillä se on tähdellisin juttu rasvanpoltossa. Karsi jonkin verran riisin, puuron, leivän, perunan ja pastan kaltaisia hiilariruokia ja suosi kasviksia ja vähärasvaisia ruokia.

Lue myös: Haluatko nyrkkeilijän vatsalihakset? Kokeile näitä treeniliikkeitä

2. Ei rasvanpolttoa, mutta vahva keskikroppa, kiitos!

Mihin? Haluat supervahvan keskikropan, mutta sinulla ei ole tarvetta rasvanpolttoon.

➜ Treenaa vatsoja 2–3 kertaa viikossa ja erityisesti coretreenimme liikeryhmiä 2 ja 3. Muista lisätä painoja usein. Tee hallintaliikkeet läpi vähintään kerran viikossa.

➜ On tärkeää, että syöt riittävästi. Kovan lihaskunto­treenin jälkeen kannattaa ottaa palautumisjuoma, sillä se nopeuttaa voiman ja lihasten kasvua. Syö useimmilla aterioilla hiilariruokia, kuten puuroa, leipää, riisiä, perunaa ja pastaa, jotta saat lisätehoa treeneihisi.

3. Ryhti kuntoon ja selkäkivut pois, kiitos!

Mihin? Haluat kivuttoman, terveen ja ryhdikkään selän.

➜ Et välttämättä tarvitse raakoja voima- ja lihasmassa­liikkeitä. Keskity siis coretreenimme liikeryhmiin 1 ja 2.

➜ Sinun ei tarvitse kikkailla ruuan kanssa, perus­terveellinen syöminen riittää. Vältä kuitenkin tupakointia, koska sillä on yhteys selkä­kipuihin.

POIMI LIIKESARJAT MONIPUOLISEEN CORE-TREENIIN

1. Vatsalihakset ojennukseen: Haaveissa tiukka sixpack? Sulauta nämä kaksi liikettä saliohjelmaasi

2. Keskivartalon syvät lihakset: Treenaatko vatsalihaksia? Muista tehdä tueksi myös nämä liikkeet

3. Vatsalihasliikkeet seisten: Nämä tehokkaat vatsalihasliikkeet tehdään seisten

Lue myös:

Tämän vuoden hittivinkki treeneihin – keskity ryhtiin

Tee tämä hullutteluhaaste – vaatii pokkaa mutta keho kiittää

Näin ehkäiset välilevyn pullistuman

Teksti
Kuva Fotolia

Toimitus suosittelee

Pin It on Pinterest