Kolme kovaa treenaria kertovat: “Näin pidän treeni-intoa yllä”

Kysyimme kolmelta kovalta treenarilta, miten treeni-into pysyy yllä.

Laura Enroth, PT ja 
Juoksujalkaa-bloggaaja:

– Kirjoitan treenit kalenteriini, jotta ne ovat osa viikkorytmiäni. Myös lenkkitreffit auttavat ponkaisemaan liikkeelle – joka säällä. Mitä synkempi keli, sitä kirkkaammat vaatteet valitsen ja iloisempaa juoksumusaa kuuntelen. Myös juoksutapahtumiin ilmoittautuminen tsemppaa: treenit pysyvät säännöllisinä, kun tähtäimessäni on jokin etappi.

Joosua Visuri, PT ja Ristiote-treenikanavan perustaja:

– Parhaiten motivoi tavoite, jonka jaan välitavoitteisiin. On helpompaa mennä treeneihin, kun ’teen työtä, jolla on tarkoitus’. Tahmeana päivänä kuulostelen, johtuuko fiilis laiskuudesta vai kropan kehotuksesta ottaa lepoa. Jos on kyse jälkimmäisestä, skippaan treenin. Jos ei huvita, saatan silloinkin jättää harjoituksen väliin tai tehdä kevyemmän.”

 

Oona Ylitolonen, 
fitnessin kaksinkertainen 
Suomen mestari:

– Motivaationi koostuu monesta osasta: ulkonäöstä, hyvästä olosta, tavoitteista tai vaikka uusien treenivaatteiden koeajamisesta. Motivaation lähteitä kannattaa miettiä tietoisesti ja kirjoittaa ne itselleen ylös. Tällä hetkellä tavoitteenani on voittaa fitnessin kolmas Suomen mestaruus. Sitä silmällä pitäen suunnittelen treenini enkä yleensä halua luistaa niistä. Kun tavoite on kirkas, myös ruokavaliosta on helppo pitää kiinni.

Lue myös:

Kymmenen pahinta kuntosalimokaa

Treenin vastapainoksi tarvitaan lepoa

Miten kauan levähtää sarjojen välissä?

Teksti
kuva Fotolia

Toimitus suosittelee

>

Pin It on Pinterest