3 täsmäkikkaa: Näin helpotat stressiä

Murhepurkki ja muut täsmäkonstit stressin helpottamiseen.

Jäävätkö työhuolet päähän poukkoilemaan? Kokeile näitä kikkoja stressin helpottamiseksi.

Murhepurkki

Hassu mutta tutkittu juttu: kun kirjoitat vaivaavat asiat ja keskeneräiset työt lappuselle ja suljet ne purkkiin, ne häiritsevät vähemmän.

Vapaa-ajan aikataulu

Emme yleensä tykkää aikatauluttaa vapaa-aikaamme, mikä tarkoittaa toisaalta myös sitä, että työasioita pujahtaa helposti mieleen. Tietyt kalenterissa olevat rutiinit, vaikka tietty jumppa, iltakävely tai joogatunti, saattavat auttaa pitämään tarpeettomat stressikelat loitolla. Kalenteri määrää: nyt lepäät.

Stressihetki

Murehtimiseen kannattaa buukata aika. Varaa kalenteriisi vaikka lounaan jälkeen viiden minuutin kävely, jolloin otat to do -listasi mukaan ja murehdit tekemättömiä töitäsi niin paljon kuin kykenet. Kun murheita tulee mieleen muulloin, kirjaa ne tuohon listaan.

Lähde: Psychologies

Teksti
Kuva Fotolia

Toimitus suosittelee