Pitkien lentojen ja loman ruokailuvinkit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heinäkuussa moni lomailee ja lomalle lähdön yhteydessä usein annetaan itselle  lupa nautiskella.  Ulkomaille lähtiessä kentällä jo  alkaa armoton pupeltaminen ja shampanjan juonti, mikä tietenkin jatkuu lentokoneessa.

Ihana ajatus, mutta…

Tää on mun mielestä ihan hassu tyyli ja haluankin antaa teille vaihtoehtoja.  Haluan  omista tottumuksista syödä lomalla ja etenkin pitkillä lennoilla, millä usein saadaan kroppa aivan sekaisin ja kipeäksi.

Enne lennolle lähtöä kannattaa syödä hyvä ja laadukas lämmin ruoka kotona tai kentällä. Kannattaa välttää viljaa, joka taatusti alkaa kiertämään vatsassa lennolla.

Juo runsaasti vettä ja mun vinkki on että älä juo alkoholia lentokoneessa. Se turvottaa valtavasti.

Lentokoneessa vältä herkkuja, leipää ja jos on pakko syödä, syö vain lämmin ateria. Myös lämpimällä aterialla vältä lihaa, mikä on suolistolle raskas sulattaa.

Nyt esimerkiksi lennolla New York – Helsinki valitsin lihan sijaan pastan, mikä piti loistavasti nälkää kotiin asti.

Lentokoneeseen kannattaa pakata mukaan pähinöitä  ja kenties joku hedelmä. Vesipulloa unohtamatta!

Mulla menee lennoilla monta litraa vettä ja vessassa saa ravata jatkuvasti. Tässä saa samalla vähän liikettä kehoon ja aineevaihduntaan.

Näillä vinkeillä on varmasti kivempi aloittaa loma, kun vatsa ei ole kun ilmapallo.

 

 

Minun tärkeimmät motot ruokavalioon ovat:

  • Oikeat, ravitsevat ja puhtaat raaka-aineet
  • Oikeassa suhteessa proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat
  • Säännöllinen ruokailurytmi 3-4 h (4 h on maksimi) välein
  • Riittävä veden juonti ruokailujen välissä (vähintään 2-3 l päivässä)
  • Syö hiilihydraattipitoinen ruoka ennen treeniä ja treenin jälkeen. Ennen treeniä ruokailu mielellään 1-2 tuntia ennen, että ehtii sulamaan ja treenin jälkeen mielellään heti (½- 45 minuutin sisällä) Aterioiden paikkaa voi vaihdella.
  • Hyvä ohjenuora annoskokoihin:Kämmenellinen proteiiniaNyrkillinen hiilihydraattiaReilusti kasviksia tai vihreääPeukalollinen rasvaa (jos valitset proteiinin lähteeksi lohta et tarvitse enää muuta rasvan lähdettä)

     

    Niin ja ihanaa lomaa ihmiset! Nautitaan auriongosta ja toisistamme <3

 

XOXO

Instagram – martinaaitolehtiofficial

Snapchat – martinamarieann

Facebook – Martina Aitolehti Official

Bloglovin – Martina Marie-Anne Aitolehti

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.