Perjantain polttava alle puolentunnin pikatreeni

Kaupallinen yhteistyö: Tunturi Fitness

Tykkään treenata monipuolisesti ja erilaisia juttuja. Hurahdin kahvakuulan ihmeelliseen maailmaan muutama vuosi sitten, kun  tajusin kuinka mahtavia syketreenejä sillä saakaan tehtyä. Sen kunniaksi jaan teille perjantaina pikatreeninä nopean, mutta sitäkin tehokkaamman kahvakuulatreenin!

Treeni on jaettu kahteen osaan: ala- ja yläkroppaan (toki liikkeet ovat toiminnallisia ja niissä työskentelee koko keho, mutta jako karrikoiden). Yläkropan liikkeet eivät tietystikään nostata syketä aivan yhtälailla alakropan liikkeiden kanssa, onhan jalat huomattavasti isompi lihasryhmä. Kannattaa siis varata ainakin kaksi eri kokoista kuulaa liikkeisiin. Aikaa treeniin menee noin 25minuuttia.

Ensimmäisenä jalat:

  • Sumokyykky + Pystypunnerrus
  • Maastaveto suorinjaloin
  • Tempaus
  • Reverse askelkyykky vuorojaloin

 

Sumokyykky + pystypunnerrus

 

Sumokyykky + pystypunnerrus

 

Maastaveto suorinjaloin

 

Maastaveto suorinjaloin

 

Tempaus

 

Tempaus

 

Tempaus

 

Askelkyykky taakse vuorojaloin

 

Askelkyykky taakse vuorojaloin

 

Askelkyykky taakse vuorojaloin

 

Ohjeet: Tee jokaista liiketta 30 sekuntia ja kaikki liikkeet putkeen. Pidä sen jälkeen 30 sekunnin palautus ja toista liikkeet uudelleen, tällä kertaa 45 sekuntia jokaista liikettä. Pidä sen jälkeen 45 sekunnin palautus ja toista liikkeet vielä kerran putkeen tällä kertaa 1min per liike. Poikkeuksena tempaus; tee tempausta ensimmäisellä kierroksella 30 sekuntia per puoli. Toisella ja kolmannella kierroksella tee 45 sekuntia per puoli.

 

Toinen setti yläkroppa:

  • Heiluri
  • Käsiyhdistelmä
  • Maailman ympäri yhdellä jalalla
  • Tuulimylly

 

Heiluri

 

Heiluri

 

Käsiyhdistelmä

 

Käsiyhdistelmä

 

Käsiyhdistelmä

 

 

 

 

Käsiyhdistelmä

 

Maailman ympäri yhdellä jalalla

 

Maailman ympäri yhdellä jalalla

 

Tuulimylly

 

Tuulimylly

 

Ohjeet: Tee jokaista liiketta 30 sekuntia ja kaikki liikkeet putkeen. Pidä sen jälkeen 30 sekunnin palautus ja toista liikkeet uudelleen, tällä kertaa 45 sekuntia jokaista liikettä. Pidä sen jälkeen 45 sekunnin palautus ja toista liikkeet vielä kerran putkeen tällä kertaa 1min per liike. Poikkeuksena maailman ympäri; Tee ensimmäinen kierros 30sekuntia normaalisti. Vaihda seuraavalle kierrokselle suunta toisin päin ja tee sitä 30 sekuntia. Kolmas kierros 30sekuntia yhteen suuntaan ja sen jälkeen 30 sekuntia toiseen suuntaan (=1min) sekä poikkeuksena tuulimylly; tee tuulimyllyä ensimmäisellä kierroksella 30 sekuntia per puoli. Toisella ja kolmannella kierroksella tee 45 sekuntia per puoli.

Kahvakuulat: Tunturi Fitness

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


*