Miten yhdistää matkustaminen ja dieetti?

 

Terkkuja tosiaan täältä Maltan paahtavan auringon alta. Me tultiin tänne Eevin kanssa viikoksi tekemään vähän duunia ja vähän myös rentoutumaan aina sopivissa väleissä. Ja kyllähän se sielu täällä vaan lepää kun pääsee valoon ja lämpöön. Malta oli meille entuudestaan tuttu paikka jo viime keväältä, jolloin käytiin täällä edellisen kerran. Se kerta olikin meille kummallekin ensimmäinen, joten nyt ollaankin jo ihan vanhoja tekijöitä ;) Vanhoja totta totisesti, nimittäin eilen pamahti mittariin taas yksi vuosi lisää. Hullua ajatella että tässä aletaan nyt seuraavaksi menemään kolmeakymppiä kohti. Mihin tää aika oikein menee?! Vastahan mä täytin 18 ja pääsin Kouvolan Amarilloon ensimmäisen kerran riekkumaan. :D

Mun kuntoprojekti on edistynyt ihan hyvin, aika lailla aikataulussa ollaan. Vaikka sinänsä tässä on ihanaa se, että mun aikatauluni saavat luvan kanssa venyä ja muuttua ilman stressiä. Mutta itseni tuntien tiedän, että pääsen paremmin haluttuun lopputulokseen silloin, kun mulla on jokin järkevä aikataulu ja pläni mitä noudattaa.

 

 

Meidän ensimmäinen ilta täällä oli todella haastava jos näin voi sanoa. Olimme ehtineet nukkua vain pari tuntia yön aikana ja päivä oli muutenkin todella pitkä. Näissä tilanteissa todellakin korostuu se nukkuminen ja unen tarve. Ei turhaan muistuteta siitä, että riittävä uni korreloi aika paljon myös painon kanssa. Heti kun verensokerit heittelee miten sattuu päin häränpyllyä niin alkaa kummasti tehdä mieli kaikkea mättöä. Niinpä meidän ensimmäisenä iltana täällä oli heti sokka irti. Ja nyt en puhu kosteasta sokasta, vaan sokeri sokasta. Se lähti viattomasti yhdellä pienenpienellä jätskipallolla liikkelle ja lopulta löysimme itsemme vetämästä valkosuklaa Oreoita ja karkkia sängystä.

Mutta voi pojat että teki muuten hyvää sekä mielelle että kropalle! Kyllä se kehokin välillä kaipaa pientä herkkua ja mieli palkintoa hyvin tehdystä duunista. Silloin saa jotenkin taas ihan uutta boostia sekä treeneihin että terveellisen ruokavalion noudattamiseen. Ja voin kertoa että kyllä muuten seuraavan aamun treenit kulki ihan pikkuisen hyvin ja nyt pari päivää tuosta herkuttelusta kroppa on taas huomattavasti tiiviimmän näköinen. Välillä siis kannattaakin tehdä pieniä tankkauksia jos vetää oikein cleanilla ruokavaliolla senkin takia että aineenvaihdunta jysähtää taas kunnolla kierroksille.

 

 

Tuon herkuttelun jälkeen ollaankin syöty tosi puhtaasti ja järkevästi. Enää ei edes ole tehnyt mieli vetää mitään mega-mättöä kun taas muisti millainen olo sokerista oikein tulee jälkikäteen. Meidän päivärytmit täällä käytännössä koostunut niin, että aamulla mennään heti herättyä treenille, sen jälkeen aamiainen joka sisältää puuroa, hedelmiä, munia ja kasviksia. Sen jälkeen ollaan käyty vähän poolilla ja tehty töitä läppärillä, jonka jälkeen ollaan syöty joko kevyt lounas (yleensä vihersmoothie, salaatit ja jotain hiilaria) tai sitten tässä huoneessa meillä on ostettuna riisikakkuja, vihanneksia ja purkkikanaa. Sen jälkeen päivän toiselle treenille ja illalla vedetään aina isommin jossain ravintolassa kunnon dinnerit.

Toisin sanoen, dieetti ja matkustaminen on ollut helppo yhdistää. Etenkin kun on toisen samanhenkisen ihmisen kanssa liikkeellä, joka haluaa myös treenata ja syödä terveellisesti. Meistä kumpikaan ei halua +3 lomakiloa ja kauheaa pöhöä täältä napata mukaan, vaan haluamme pikemminkin hyödyntää tämän mahdollisuuden kerrankin treenata kunnolla ilman kauheaa kiirettä ja säätämistä. Vaikka meillä onkin täällä paljon töitä tehtävänä, niin koneella kuin fyysisestikin, niin haluamme järjestää aikamme ja menomme niin, että treenit mahtuu hyvin päiviin. Ja silti ehdimme tekemään kaiken muunkin mitä haluamme; ottaa aurinkoa, shoppailla, nauttia hyvästä ruoasta ja ravintoloista jne. Itsestäänhän se vain lopulta kiinni miten päivänsä haluaa aikatauluttaa. :)

 

 

En halua täällä ollessa nipottaa dieetistäni tai ruokavaliostani. Käymme ravintoloissa, syömme välillä vähän jätskiä ja otamme lasin viiniä. Ja se on todellakin fine! Ei elämän kuulu olla pelkkää dieettiä ja treenejä, elämästä pitää nauttia! Ja kuten sanottu, kun mulla ei ole mitään sen suurempia tavoitteita (kuten kisat tms), muuta kuin päästä kuntoon ja voida hyvin, niin sinänsä se, että kestääkö tämä kuntokuurini alkuun sen 8 viikkoa vai venyykö se 9:ään reissun takia, niin se ja sama. Ja tämän “kuurin” jälkeen mulla onkin tarkoituksena vain jättää ruokaohjelma pois, jatkaa treenejä ohjelman mukaan (tai sitten teen uuden siinä vaiheessa) ja jatkaa terveellisesti syömistä. Se miksi otin tähän tämmöisen tiukemman “kuuriluontoisen” alun, oli vain ja ainoastaan se, että saan oman rutiinini terveellisiin elämäntapoihin takaisin. Ja huomaan nyt jo todella suuren muutoksen 5 viikon jälkeen omassa päässäni. Enää mun ei tarvitse miettiä ruokia ja treenejä samalla tavalla kuin alussa, vaan nyt ne alkaa tulla jo rutiininomaisesti itsestään.

Me jatketaan täällä nyt lämmöstä nauttimisesta. Lähetetään vähän aurinkoa Suomeenkin! <3