Meatless Monday rocks & some not so great news…

Vaikka ruokavalioni onkin pääosin kasvisvoittoinen, on välillä kiva pitää täysin ”lihattomia” päiviä. Silloin on erityisen tärkeää kiinnittää huomiota, että energiansaanti on riittävää ja että mm. proteiinia saadaan joka aterialla.
Even if I mostly eat plant based foods, it’s nice to have only ” veggie days” now and again. Then its even more important to make sure that I get enough energy and protein.
Aamulla chiapuddingia… 
In the morning I had some chiapudding …



Lounaaksi maistui eilinen linssi/porkkana/bataattikeitto ja täysjyväleipäpala salaatilla, avocadolla ja vuohenjuustolla. Linssit ovat erinomainen proteiinin ja hyvien rasvojen lähde. Välipalaksi salitreenin ja treenattavan välissä tein ison mansikkaisen proteiinismoothien. 
As a lunch I had some last nights lentil/carrot/sweet potato soup with some whole bread with lots of salad, avocado and goat cheese. Lentils are good source of protein and good fats. Between a client and my own workout, I had a strawberry protein smoothie. Yummy! 



Illalla tein ison ruokaisan salaatin (salanovasalaattia, tomaattia, porkkanaa, avocadoa, saksanpähkinää, Buffalo mozzarellaa ja täysjyväriisiä). 
In the evening I had a huge salad with salad, tomatoes, carrot, avocado, walnuts, Buffalo mozzarella and whole grain rice. 


Päivän päätti suklainen proteiinismoothie. Kynttilöiden loisteessa tässä istuskelen smoothie kädessä, ja sulatellen päivän uutisia mangneettikuvista, jonka tulokset sain tänään… Not good. Oikean jalan sääriluussa on sittenkin ollut murtuma- ilmeisesti koko kesän ajan :( ”mediaalisella kortexilla näkyy ohut luutumassa oleva murtumalinja, ja periostin viereistä ödeemaa.” Että sellaista. Selvää siis on, että Nyc maraton jää juoksematta. Reilun viikon olen ollut jo juoksematta, ja nyt juoksusta sekä muusta kestävyystreenistä tulee 2kk tauko, tai kunnes sääri on täysin luutunut. Noin kuukauden päästä otetaan uudet kuvat. Uintia ja yläkroppatreeniä voin tosin tehdä salilla. Tänään kävinkin heti ostamassa uuden uimapuvun :) Kahvakuulatunnit ja PT-jutut onneksi jatkuvat normaalisti :) 

Lääkäri totesi, että kyllä on kova kipukynnys, kun on/offina olen pystynyt kuitenkin juoksemaan, eikä jalassa tunnu kipua muuten kuin tietystä kohdasta painaessa. Eihän se juoksu tosin viime aikoina ole kulkenutkaan, mutta nyt selvisi syy sillekin. Näin jälkeenpäin olisi helppo sanoa, että lääkäriin olisi pitänyt mennä jo aikoja sitten. Ei voi mitään, positiivisella mielellä vain eteenpäin ja eiköhän siellä Nycissä ole tekemistä ilman maratoniakin ;)




The day ended with my favorite chocolate protein smoothie. In a candle light I’am enjoying my smoothie and trying to settle my mind from todays news… More than a week ago, I went to see a doctor (finally!) if there’s something wrong in my shin bone. Its been bothering me over the summer now and I just wanted to make sure that everythings ok, before I start to run the longer runs for Nyc marathon. Well… he was thinking that there might be a stress fracture, so I stopped running straight away. Today, I went to see a specialist who sent me to MRI, and the result was quite obvious; there’s been a fracture for a while and now its healing, but still fragile. 2 months no running or any weight to the leg, but I am so glad that I can continue my work as usual! 

Now, it would be easy to say, why I didn’t go to the doctors earlier?  But well sometimes we have to learn the hard way. Can’t help it, but keeping up my spirit up and thinking positive. And hey, there’s lots of other things, than running a marathon, to do in Nyc, right :) 

Due to demand, I try to write now in english too…  :)