5 tehokasta punnerrusta

Harjoittelussa liian vähän kuormitetaan ylävartaloa. Monella kyykkääminen sujuukin kivuttomammin kuin esimerkiksi leuanveto.

Mä listaan teille viisi tehokasta punnerrusliikettä, joilla varmasti saat kasvatettua ylävartalon voimaa ja kestävyyttä.

TIMANTTIPUNNERRUS

Muodostat käsilläsi ns. timantin ja viet painon käsien päälle. Rinta kohti lattiaa.

IMG_3470IMG_3469

LEVEÄPUNNERRUS

Kädet mahdollisimman leveällä ja paino käsien päällä. Lähde viemään rintaa kohti lattiaa.

Rankka, mutta tehokas liike. Keskivartalotuki erittäin tärkeä myös tässä liikkeessä.

IMG_3487

TAVALLINEN PUNNERRUS

Tästä voit vaihtoehtoisesti tehdä myös OJENTAJAPUNNERRUKSEN.

Rinta lähelle lattiaa ja vartalossa selkeä ja suora linja.

IMG_3499

LAUDALTA PUNNERRUS JA TAPUTUS 

Tässä liikkeessä tarvitaan räjähtävää voimaa ja valtavan hyvää keskivartalon hallintaa. Harjoittelemisen arvoinen liike.

IMG_3502

IMG_3521

KAHDEN LAUDAN VÄLIIN PUNNERTAMINEN

Liikkuvuutta hyvin kehittävä liike. Rinta kohti lattiaa ja kyynärpäät kohti kattoa.

IMG_3529

TEE TOISTOJA 8-12 OMAN KUNNON MUKAAN KOLMEN SARJAN AJAN.

Hyviä treenejä kaikille ja muistakaahan tänään, että elämä jatkuu uudenvuoden jälkeenkin !!

XXX