5 syytä valita rappustreeni

kuvat : Juuli Rönkä

Rappustreeni on yksi suosikeistani mutta pitkään aikaan en sitä ole  voinut tehdä, koska treenaaminen on ollut hyvin lajikohtaista ( triathlon ).

Nyt kuitenkin kuntoutuksen aikana olen innostunut uudelleen ja suunnittelinkin pari kuukautta sitten  myös asiakkailleni tehokkaan rappustreenin kesää ajatellen.

Se, että rappaustreeni on äärimmäisen tehokasta ja kehoystävällistä, tulee  bonuksena se pyöreä treenattu peppu.  Houkutteleevaa, eikö?!

Rappustreenissä vain mielikuvitus on rajana ja kaikki mikä tuntuu hyvälle, niin anna mennä vain. Treenissä on kuinkin hyvä muistaa pari seikkaa. Pidät sen intensiivisenä HIIT– tyyppisenä treeninä ja olet varovainen ettet nyrjäytä esim. nilkkaa.

Minulle on tosi tärkeää että tiedostan aina mitä teen ja miksi. Mitä treeni kehittää minussa ja mitkä lihakset työskentelee. Kroppaa ei koskaan pitäisi rasittaa ns. turhaan. Tässä viisi syytä miksi lähteä rappusille hikoilemaan :)

 

  • polttaa tehokkaasti rasvaa
  • Kunto ja kordinaatiokyky kehittyy  ryminällä
  • kehittää  jalkojen voimaa, lihaskestävyyttä, lihasten kimmoisuutta ja räjähtävyyttä.
  • loistavaa terävyys- ja räjähtävyysharjoittelua
  • lantioon kohdistuvat iskuvoimat jäävät pieniksi, mutta hermotus ja nopeat lihassolut silti saavat kehitysärsykkeitä

Hyviä treenejä kaikille !

Btw, nyt jos ostat minkä tahansa mun valmennuksista , saat kaupan päälle yllä mainitun rappustreenin. Mun valmennukset löydät täältä.

XOXO