9 Tehokasta minikuminauha liikettä + treeniohjeet

Yhteistyössä: Tunturi Fitness. Minikuminauha Tunturilta

Multa on toivottu paljon erilaisia kotitreeni postauksia. Eilen laittelinkin instaan (@jannihussi) pienen klipin jumppapallo-treenistä. Musta on kiva tehdä treenejä välillä vähän muissa maisemissa kun salilla. Esimerkiksi eilen kävin tekemässä päivän toisen treenin urheilukentällä ja vitsit että tuntui ihanalta päästä treenaamaan ulos! Tein aamulla 60min spinnin salilla ja toinen treeni koostuikin sitten siellä urkkikentällä erilaisista askelluksista (koordinaatio) tikkailla ja kuminauha liikkeistä yläkropalle. Sitä jotenkin vähän unohtaa olevansa treenaamassa kun pääsee ulos touhuamaan :D

Tässä kuitenkin pikku tb Thaikkulan reissuun. 9 liikettä tehtäväksi minikuminauhalla missä vain!

 

Sarja 1.

Olkapään ulkokierto x20

Kyykky + kuminauhan venytys niskan takaa x20

Kyykky + polvien työntö ulos x20

Askel viereen vuoropuolin x20/puoli

Tee kaikki sarja 1. liikkeet putkeen. Pidä 1min palautus sarjan jälkeen. Toista 3-5 kertaa oman kunnon mukaan.

 

(Sarja 2 alemapana)

 

Olkapään ulkokierto

 

Olkapään ulkokierto

 

Kyykky + kuminauhan venytys niskan takana

 

Kyykky + kuminauhan venytys niskan takana

 

Kyykky + polvien työntö ulos

 

Kyykky + polvien työntö ulos

 

Askel viereen vuoropuolin

 

Askel viereen vuoropuolin

 

Sarja 2.

Jalan ojennus sivulle, jalkaterä osoittaa alas (suorita 1 puoli kerrallaan) x15/puoli

Jalan nosto sivulle kylkiasennosta, jalkaterä osoittaa alas (suorita 1 puoli kerrallaan) x25/puoli

Jalan nosto mahallaan makuulta (suorita yksi puoli kerrallaan) x20/puoli

Etureiden irroitus maasta pakaroita supistamalla (kuminauha koko ajan kireällä ja jännityksessä) x15

Käsien pyöritys edessä (piirrä käsillä ilmaan isoa ympyrää, niin että kuminauha ei ole missään vaiheessa löysänä) x15/suunta

 

Tee kaikki sarja 2. liikkeet putkeen. Pidä 1min palautus sarjan jälkeen. Toista 3-5 kertaa oman kunnon mukaan.

 

Jalan ojennus sivulle, jalkaterä osoittaa alas

 

Jalan nosto sivulle kylkiasennosta, jalkaterä osoittaa alas

 

Jalan nosto sivulle kylkiasennosta, jalkaterä osoittaa alas

 

Jalan nosto mahallaan makuulta

 

Jalan nosto mahallaan makuulta

 

Etureiden irroitus maasta pakaroita supistamalla

 

Etureiden irroitus maasta pakaroita supistamalla

 

Käsien pyöritys edessä

 

Käsien pyöritys edessä