HIIT – treeni, jonka haluat osata

OPETTEE HIITIN PERUSSÄÄNNÖT, NIIN PYSTYT TEKEMÄÄN TEHOTREENIN AINA – MILLOIN JA MISSÄ TAHANSA.

HIIT on nopea, helppo ja tehokas. Täydellinen tapa treenata toisin sanoen. Opettele perusmetodi, ja kun tämä on takaraivossa, treenaat milloin ja missä tahansa.

* Verryttele aina 2–10 minuuttia, jotta lihaksesi ovat lämpimät ja verenkierto hyrrää. ”Kylmälle” kropalle HIIT on turhan iso järkytys.
* Tee 15–30 sekunnin vetoja ja palauttele 30–60 sekuntia. Yleensä tätä jatketaan 15–20 minuuttia, mutta esimerkiksi lenkillä voit tehdä 4–6 räjähtävää 30 sekunnin vetoa, joiden välillä on 3–4 minuutin palautus. Kuulostele kehoasi ja kuntoasi ja HIITaa sen mukaan.
* Jäähdyttele lopuksi pari minuuttia.

Hyödynnä HIIT-spurtteja juoksulenkillä, kävelyllä, pyöräillessä, crosstrainerilla, soutulaitteella, hyppynarulla ja uidessa.

Teksti
Kuva KIRSI-MARJA SAVOLA

Toimitus suosittelee

Pin It on Pinterest