Unohda perusponnari – Nämä ovat parhaat treenikampaukset!

Mikä kampaus sopii parhaiten eri urheilulajeihin? Miten hiukset kannattaa laittaa treenin jälkeen? Poimi vinkkimme ja löydä uusi treenikampaus!

1. Letit vauhdikkaaseen menoon

Vauhdikkaissa lajeissa hiusten pitää pysyä tiukasti kiinni. Valuva tukka häiritsee ja saattaa vaikuttaa urheilusuoritukseen.

Kokeile ranskalaisia tai hollantilaisia lettejä, jos harrastat voimistelua, palloilu- tai kamppailulajeja.

Päätä myöten palmikoidut letit eivät aukea. Kiinnitä letin latva tarpeeksi pienellä, mieluiten kumisella hiuslenkillä, jotta se ei vahingossa valu pois.

Mitä useamman letin tekee, sitä paremmin kampaus kestää, koska suortuvat eivät vahingossakaan pääse karkaamaan.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täällä.

Kuvan palmikot ovat niin kutsuttuja hollantilaisia lettejä, jotka näyttävät kolmiulotteisemmalta kuin ranskalaiset letit.

Lue myös: Tässä ne nyt ovat: Tämän vuoden kuumimmat hiustrendit!

2. Saparot selällään

Takaraivolla keikkuva ponnari painaa päätä liikkeissä, joissa ollaan selällään.

Ratkaise ongelma kiinnittämällä hiukset saparoille. Saparot voi kiinnittää alas niskaan tai nostaa ylös päälaelle.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täällä.

Jos roikkuvat hiukset ovat tiellä, tee saparoista nutturat kieputtamalla ne sykeröille.

Lue myös: Paras treenikampaus ikinä!

3. Pannalla hiukset pois kasvoilta

Panta on näppärä etenkin lyhyemmille hiuksille ja voimakkaasti kerrostetuille hiustyyleille.

Joustava panta toimii myös päivinä, kun treenikampauksen tekoon ei ole aikaa.

4. Parempi ponnari

Jos perinteinen poninhäntä on juttusi, mutta kaipaat siihen vaihtelua, kokeile useammasta ponnarista tehtyä kampausta.

Vaihtoehtoja on runsaasti. Inspiraatiota ja ohjeita voi hakea esimerkiksi Instagramista tai YouTubesta.

Useammasta poninhännästä rakennettu kampaus sopii erityisesti paksulle tukalle eikä se löysty treenin aikana.

Easy gym hairstyle, keeps it outta my way! #gymhair #gymhairideas # workouthairstyle #hairideas

Kuva, jonka Vicci (@vixmurphy) julkaisi 18. 08ta 2014 klo 10.34 PDT

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täällä.

Pienissä osioissa koottu poninhäntä pysyy siistinä koko treenin ajan.

Lue myös: Näin huijaat ponnarista paksumman

5. Treenin jälkeen

Tiukka treenikampaus ja hikoilu lässäyttää tukan helposti.

Jos et ehdi pestä hiuksia, pikapesu onnistuu kätevimmin kuivashampoon avulla. Se tekee hiuksista raikkaan ilmavat ja poistaa rasvaisuuden.

Jos tukka tuntuu kostealta, kuivata hiuksia hetki fööni viileimmällä asetuksella. Kuumalla ilmalla puhaltaminen voi lisätä hiuspohjan hikoilua.

Lue myös:

Kannattaako hiukset pestä joka treenin jälkeen?

Operaatio pyykkilauta 2017 – Tämä vatsalihastreeni tuo tuloksia!

Treenivaatteissa yhdistellään nyt rohkeasti printtejä

Vältä lässähtänyt kampaus – Näin kuivaat hiukset nopeasti tuuheiksi!

teksti Emine von Boehm
kuvat Fotolia ja Instagram

Toimitus suosittelee

Pin It on Pinterest